Hästar...

Har sedan jag var 4 år varit mitt största intresse och passion. Däremot har det sällan varit lätt att vara en satsande häst tjej... Absolut inte från framför allt killars sida,de har ofta gillat att trycka ner en och skämta om hästarna. Det har inte heller varit ett särskilt trevlig bemötande från andra ryttare/ponnyföräldrar. De har ju ofta varit så att man fått höra att bara för att man har välutbildade ponnyer så kan inte jag rida(?,VA?) och liknande. Att mina ponnyer inte går rätt och att de inte kommer att hålla pga att min träning är för enformig,haha! Det är nog någonstans just dem orden som har fått mig att fortsätta rida i feber på en utebana när det regnar och blåser! Men här kommer man även till att det rätt sällan varit så att man tagit det med en "klack spark"och just därför är jag SÅ stolt över mig och MIN Helicon när vi kan prestera 62,6% i LA.:1. Jag tror att alla kommer att sluta med sitt skit snack med tiden men det är ju inte lätt... Men det känns ju väldigt bra att kunna säga det när folk börjar prata.
Visst har båda mina ponnyer gått höga klasser tidigare,men det är ju inte så att bara för det så bara sitter jag på min lila ponny och åker runt,det verkar verkligen nämligen som att det finns de som tror det på riktigt. Anledningen att jag tog upp detta är att jag inte tror att jag direkt är ensam om detta. Är det någon av er som har råkat/råkar ut för liknande?
 
Snygg bild...!

Kommentarer
Anonym säger:

Jag förstår vad du menar det brukar vara så när man är duktig i något sport eller aktivitet. Det är många som inte får stöd hemma och det är nog föräldrar som pratar med barnen och påverkar dem negativt för att skona sig själva. Jag är duktig i en helt annan sport,fick ofta höra att jag var för smal, en jag är nu bland de bästa. hej då jag stödjer dig

Svar: Mmm... Nu har jag visserligen turen att ha ett fantastiskt stöd av min familj,men förstår helt klart!
paulabonpersson.blogg.se

2013-06-13 | 00:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback