Lite om mig...

Nu ska jag berätta lite om mig,mitt liv och mina kortsiktiga tankar/planer och långsiktiga....Del:1
 
När jag var 4 år började jag rida på ridskola, sen red jag på lite på lite olika ridskolor tills jag var 9 år, då började vi leta efter en liten B-ponny till mig. På den tiden så hade vi även en liten hund Cha-cha som var världens gulligaste och påminer väldigt mycket om Becki! Tillochmed samma färg! Vi bodde i Vittsjö,där jag även gick i skola. Jag hade många kompisar och så gick jag även på fotboll då... Vi hittade efter lite letande en ponny till mig, Trofe. Han var en wesh skimmel och jätte snäll! Jag minns första gången pappa träffade Trofe! "Trofe kunde man ropa på i hagen så kom han i full galopp,så jag och pappa ropade och han kom springande,när han kom fram skulle pappa böja sig över staketet och klappa honom. Pappa kom inte riktigt över stateket och får en elstöt i armen! Den går rakt genom hans arm i och in på Trofes mule, efter det var han alltid lite misstänksam mot pappa!" Jag hade Trofe hela sommaren tills September, han började hosta i början av September och efter några dagar åkte mamma till djursjukhuset med honom. De konstaterade att han hade kronisk bronkit i halsen,samt en ryggskada. Vi ångrade djupt att vi inte besiktade honom innan vi köpte honom då det var gamla skador i ryggen och med kronisk bronkit, så blev han klassad till promenadponny och jag ville ju tävla... när hans gamla ägare fick höra detta så föreslog hon att ta tillbaka honom vilket vi tyckte lät bra, så det gjorde vi, lämnade tillbaka honom. Jag mins hur jag grät hela vägen hem... Men det blev ju även en början på ett nytt kapitel med Helicon!
 
Hösten 2011 fick jag äntligen komma ut på tävlingsbanorna! Det gick bra,min lila älskling Helicon var så duktig! Vi vann även en tävling och placerade oss många ggr! Under våren/sommaren 2012 så gjorde jag ca12 starter varav jag vann ca 7 placerade mig ca 2 och och resten var inte alls bra... Jag har tagit 2 klubbmästartitlar med Helicon 2011 och 2012 och bästa lokala insats 2012. Mina tankar har alltid varit på SM i ponnydressyr,när jag blir äldre vill jag även kunna jobba med hästar. 
 
Höstterminen 2012 började jag en ny skola...Jag trivdes direkt i min nya klass,det känns som att jag får mycket mer utlopp för min kreativitet här. Jag har varit med lite olika men alla är väldigt roliga! Min absoluta bästis i klassen är Tilda(tildafannyandersson.blogg.se) men jag har även kvar kontakten med många från min gamla klass!
 
Förra fredag så anordnade jag en rid-dag för min klass, alltihop helt själv. Det var en helt fantastisk uplevelse både för mig och de andra! Och det känns så kul att jag fick göra något så crazy sak!
                                                  /Paula<3

Kommentarer
Linnéa säger:

Hej! Mysig text! :) Tråkigt med Trofe dock :(
Jag har också en blogg om mina hästar och mig sjsälv ska bli kul att fortsätta följa dig på din resa! :)

Svar: Tack!mm....
paulabonpersson.blogg.se

2013-05-26 | 16:57:52
Bloggadress: http://linneaklasson.blogg.se
Anonym säger:

Så fint skrivet!

2013-05-26 | 21:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback